.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور 80 هزار حكم قضايي در مازندران

رئيس كل دادگستري مازندران از صدور 80 هزار حكم قضايي در مازندران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس ،حجت‌الاسلام حسين طالبي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه امروز مركز استان مازندران با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير به ويژه علامه شهيد بهشتي به بيان قضاوت از ديدگاه امام علي پرداخت.
وي درباره رهنمودهاي امام اول شيعيان به مالك اشتر درباره انتخاب قاضي در جامعه اسلامي تصريح كرد: انتخاب برترين‌ها هميشه از توصيه‌هاي امام علي (ع) به مالك اشتر بوده است.
طالبي خاطرنشان كرد: با اين دستور امام علي (ع) به مالك اشتر اجازه قضاوت به غير از اوليا و انبيا نيز داده شده است.
رئيس كل دادگستري استان مازندران با تأكيد بر اينكه قاضي در جامعه بايد برترين فرد جامعه باشد بيان داشت: در زمان غيبت امام زمان (عج) قضاوت ويژه فقهاي جامع‌الشرايط بوده است.
طالبي با يادآوري اين نكته كه امام راحل نيز اجازه دادند افرادي متعهد و متخصص به كار قضاوت بپردازند مهم‌ترين ويژگي قاضي را اجراي عدالت برشمرد.
رئيس كل دادگستري مازندران قضاوت و داوري در جامعه را كاري حساس و تخصصي برشمرد و عنوان داشت: جان، مال، ناموس و حفظ حقوق عامه مردم در دست قاضي است.
وي با اشاره به اينكه قاضي در جامعه اسلامي بايد حقوق تضييع شده افراد را به صاحب حق برگرداند برجسته‌ترين كار قاضي را اجراي عدالت دانست.
طالبي با تاكيد بر اينكه همه بايد پايبند به قانون و مقررات باشند، تصريح كرد: در اين شرايط است كه مردم مي‌توانند با اطمينان خاطر زندگي كنند.
وي مهم‌ترين وظيفه تشكيلات قضايي را رسيدگي به دعاوي و شكايت‌هاي مردم دانست و گفت: دستگاه قضايي به درست و نادرست بودن قضاوت‌ها ارزيابي مي‌شود.
رئيس كل دادگستري مازندران برخورد با افراد زياده‌طلب را از مهم ترين وظايف قوه قضائيه برشمرد و اظهار داشت: مردم بايد از قاضي شجاع و دستگاه قضايي با شهامت پشتيباني و طرفداري كند تا احساس آرامش و اطمينان در جامعه مشاهده شود.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد به قاضي چيزي تحميل شود، تقوي، تعهد و ايمان كامل را از ويژگي‌هاي اساسي يك قاضي برشمرد.
طالبي در بخش ديگري از سخنانش به گوشه‌اي از عملكرد اداره كل دادگستري مازندران در سال گذشته پرداخت و افزود: رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي در استان از 119 روز به طور ميانگين به 112 روز كاهش يافت.
رئيس كل دادگستري مازندران عنوان داشت: در سال گذشته 505 هزار و 195 پرونده در حوزه‌هاي قضايي مازندران رسيدگي شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.976 seconds.